marți, 23 aprilie 2013

Jurnalul pesimist al unui optimist

             In general sunt o persoana destul de optimista, dar ca orice om, am momente in care pesimismul ma invaluie. Cel putin astazi sau mai bine zis, acum, am un astfel de moment. Nu stiu daca poate fi numit pesimism sau doar introspectie.
              Momentul acela in care te iei pe tine in maini si te analizezi ca pe un obiect oarecare. Te intorci pe toate partile, analizezi toate aspectele. Si ajungi la concluzia ca se poate mai bine, mai mult. Sigur suna a cliseu (in ziua de azi cred ca a si trecut de mult granita cliseului). Traim intr-o lume atat de mica (si aici in mod evident nu ma refer la dimensiunile ei, mai degraba la aspiratiile), in care totusi ni se cere mereu mai mult, mai mult, cantitatile astea in care eu sincer simt ca ma afund - e ca un nisip miscator, cu cat te zbati mai mult, cu atat de duci in jos.
                Sincer in mometul de fata Romania e o mare groapa cu nisipuri miscatoare, poate am sa dezamagesc optimistii care inca mai vad ceva in aceasta tara, pe de alta parte ceilalti imi vor da dreptate. Niciodata nu poti multumi pe toata lumea, uneori esti in situatia in care nu multumesti pe nimeni, dar pana la urma cel mai important este sa te multumesti pe tine. Si cel mai greu este cand nu mai reusesti sa te multumesti pe tine insuti si se isca razboiul cu sinele.
                Razboiul cu sinele, un razboi rece, lung, apasator. Unii dintre noi suntem fiinte conflictuale, fara astampar, cautam mereu, ne place sa intram in adancurile meschine, mizere, decrepite ale existentei noastre. Si cu cat exploram mai mult, cu atat setea devine si mai mare, ajungem sa ne descompunem fiecare aspect in particule microscopice, ca mai apoi sa ne recompunem la loc si sa o luam de la capat.
                 De ce o luam de la capat?-nimeni nu stie inca, cel putin eu nu l-am intalnit sau nu l-am citit pe cel care ar detine raspunsul la aceasta intrebare. Si daca exista raspunsul, sper ca nu va fi descoperit prea curand, pentru ac atunci poate vom inceta sa o mai luam de la capat cu entuziastmul naiv, copilaresc cu care o facem indiferent de varsta.

                     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu